iecuador.blogg.se

Livet pa skolan

Kategori: Allmänt

Tankte att ni skulle fa en liten inblick i min vardag har pa skolan. Till mestadels bestar den av att vi vacks kl.06.20 av skolans ledare, efter det har vi 20 minuter pa oss att vakna till och kla pa oss lite klader. Darefter har vi 50 minuters personlig andakt vilket innebar egen tid med Gud. Vid 07.30 ater vi frukost tillsammans vilket som tidigare namnt antingen ar grot eller ris. Darefter sa diskar vi varan disk och sen ar det dags for stadning. Vi ar uppdelade i olika stadteam och varje vecka har vi olika uppgifter, forra veckan stadade jag toaletter. Denna veckan plockar jag istallet skrap fran skolgarden. Efter det har vi lektioner fran klockan 9-13. Forsta timmen borjar med lovsang och vittnesbord av oss deltagre pa skolan samt gemensam bon. De resterande 3 timmarna har vi lektioner med 20 minuters fruktpaus. For tillfallet har vi gatt igenom hela Markusevangeliet och ar precis klara med det. Vi har haft lite olika gastforelasare men skolpastorerna har aven hallt i undervisningen. Darefter ar det lunch, diskning och sen 1 timmes ledigt. Sen har vi beroende pa dag lite olika aktiviteter fran cirka 15-18, ibland ar det sport pa schemat, t.ex. volleyboll, medans det ibland ar dramaovningar eller undervisning av sprak. Denna veckan fick vi i uppgift att planera en hel gudstjanst, fran borjan till slut samt skriva gudstjanstens predikan. UTMANING! Sedan ska vi aven genomfora denna gudstjanst och aven halla predikan vi skrivit. Ar redan nervos men det kommer nog att ga bra. Darefter brukar det vara kvallsmat runt klockan 18.30 sen ar det aterigen diskning och sen ar det kvallsandakt runt klockan 20.30. Da delar vi aven vittnesbord samt har gemensam bon. Vid 22.30 ar det laggdags och da somnar man som en stock. Det ar sjukt intensiva dagar men for det mesta gar det bra och ar valdigt roligt. Ibland har vi aven lite "temadagar", denna veckan hade vi en Mexikansk dag som skolans Mexico elever fick planera helt och hallet sjalva. Jag langtar till var Sverigedag, att bestamma dagen innebar namligen aven att bestamma maten, jag ar sa sjukt sugen pa all svensk mat sa det finns inte. Sa njut lite av den at mig ocksa dar hemma! Nu ska jag vandra hemmat och kaka ris, ha det bast.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej Martina!
    Intressant att få höra hur dina dagar på skolan ser ut, väldigt intensiva men givande låter det som. Förstår om du saknar den svenska maten, du kommer nog att uppskatta den på ett annat sätt när du kommer hem.
    I helgen var vi på släktträff i Lidköping o alla hälsade till dej.
    Vi saknar dej här hemma!
    Många Kramar från oss alla

    Svar: Hej! Ja det ar intensivt men sa ska det val vara. Ar ju bara har i 3 manader sa vill till att hinna med sa mycket som mojligt hela tiden. Jag drommer ironiskt nog drommar om den svenska maten, haha sa ja, jag kommer verkligen uppskatta den pa etthelt annat satt nar jag ar hemma igen. Vad kul! Saknar er lite ocksa faktiskt. Kram
    Martina

    2013-09-23 | 03:38:51
  • mormor & morfar säger:

    Förstår att dagarna går fort. Det är stora utmaningar du får prova på, men det går säkert bra.
    Hoppas det snart blir Sverigedag så du får äta svensk mat.
    Kramar

    Svar: Det tror jag med, man vaxer ju av att utmanas sa jag ser fram emot de uppdrag som ligger framfor oss. Jag langtar sa efter den dagen, fast mest tills jag kommer hem och far akta svensk mat. Hoppas ni mar bra!Kram
    Martina

    2013-09-23 | 10:13:08
  • Matilda säger:

    Finaste Martina! Så roligt att få läsa om dina dagar, det låter verkligen som att du trivs och har det bra - vilket känns skönt för oss här hemma att veta! (såklart går det upp och ner för dig ibland med kan jag tänka - det är helt som det ska) Du finns i mina böner och tankar, fina människa, tänk vad Gud jobbar i dig just nu! Tänk vad du får betyda för människorna på skolan, dina klasskamrater, ja alla människor du möter! Du är en så härlig & stark tjej, glöm aldrig det. Jag tror på dig - alltid.
    K R A M A R från din vän Mattan.

    Svar: TACK vannen, du ar for bra du! Saknar dig och tack for dina boner. Kram
    Martina

    2013-09-23 | 12:13:59

Kommentera inlägget här: