iecuador.blogg.se

Todo es posible con Jesus

Kategori: Allmänt

Forsta inlagget fran Ecuador. Jag har det grymt bra, vissa dagar ar dock saklart battre an andra. Man kan sammanfatta det med att jag ungefar varje dag ar med om mitt livs aventyr ungefar, sjukt haftig kultur och sa underbara manniskor. Nu i borjan ar det valdigt mycket nya intryck sa jag ar trott ungefar hela tiden, varmen gor ju sitt den ocksa. Jag tankte borja mitt forsta inlagg med en rad olika bilder. Det finns sa sjukt mycket att skriva men med tanke pa att datorerna har inte har samma hastighet som hemma sa tar allt en evighet. Darfor far bilderna tala for sig sjalva. Jag mar iallfall bra, jag ater ris cirka morgon, middag och kvall. Har man tur far man lite kyckling ocksa och havregrynsgrot forstars. Nu ska vi snart bege oss till stranden, det ar valdigt varmt sa lite bad ar vi varda tycker jag.

I byn Carsel dar vi var och evangiliserade.Traffade dessa underbaringar till barn som jag kommer fa hanga med varje lordag i 3 manader.Havregrynsgrot till frukost, valdigt varierande. Dom har grisar precis overallt. Forstar inte grejen med dessa grisar, men ecuadorianerna maste verkligen alska dom.  Efter varje maltid star vi har och diskar tillsammans, lite mysigt faktiskt. 
Slutligen min sang, hard men valdigt lyxig for att vara i Ecuador. 
/ Martina

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Hej Martina! Va kul o få se lite hur du har det, vilka söta barn.
    Ha det så bra!
    Kram <3


    Svar: Hej mamma! Ja visst ar dom sota. Sanna skoningar. Kram
    Martina

    2013-09-16 | 20:13:47
  • Agneta säger:

    Hej! Vad kul att få se bilder och hur ni har det!
    Söta barn!
    Var rädd om dig!
    Kram

    Svar: Hej! Kul att du laser. Tack ska du ha, jag har det kalas! Kram
    Martina

    2013-09-16 | 20:42:05
  • Åsa säger:

    Härligt att läsa dina rader och njuta av bilderna. Vilka upplevelser, ta hand om dig. Kram :)

    Svar: Vad kul! Ja jag upplever mycket spannande har. Hoppas allt ar bra med er :) Kram
    Martina

    2013-09-16 | 21:00:24
  • Mormor o Morfar säger:

    Hej Martina!
    Roligt att höra från dej, och se hur du har det, gulliga barn.
    Tänker på dej varje dag.
    Kram Mormor o Morfar

    Svar: Hej mormor och morfar! Kul att ni last. Barnen har ar helt fantastiska. Hoppas ni har det bra dar hemma. Kram
    Martina

    2013-09-17 | 16:14:57

Kommentera inlägget här: